Your Cart

3 tipy na cyklo výlet

“50tka” cez štiavnické vrchy:

Začiatok tejto trasy je v Banskej Štiavnici. Odtiaľ sa vydajte smerom k tajchu Červená studňa, čo je asi 1,3 kilometra. Následne sa už napájate na zelenú cyklotrasu č. 5562 smerom na Bartkov Majer. Ďalším míľnikom na tejto trase bude križovatka s Vyhnianskym okruhom, modrá cyklotrasa. Vyberte sa smerom na Vindišlajtňu. Tento okruh vás dovedie až do Dolinky, odkiaľ môžete zájsť do Vodného raja vo Vyhniach, kde môžete relaxovať a načerpať nové sily.

Ak ste plní síl, tak kľudne pokračujte po modrej až kým prídete k rázcestiu štyroch cyklotrás. Tam “presedláte” na žltú, ktorá vás dovedie ku Kamennému moru. Z Kamenného mora sa vraciame späť na Vyhniansky okruh. Asi 1 kilometer pred obcou Repište budete odbočovať na Pustý hrad. Ide o neznačenú cyklotrasu, tak pozor na to! Fanúšikov histórie zaujme aj Pustý hrad, z ktorého už naozaj neostalo veľa. Mali by ste sa dostať až do obce Repište a odtiaľ potom do Sklených Teplíc. V Sklených Tepliciach budete mať druhú príležitosť na oddych v kúpeľoch. Po oddychu Vás cesta č. 2498 zavedie popri rieke Teplá do Podhoria. Odtiaľ už je to po odbočení vpravo na červenú cyklotrasu, ktorá sa napojí na žltú a tá vás dovedie až do Banskej Štiavnice.

“55ka” na Martinské hole:

Začneme zhurta. Hneď nahor. Pot a zrýchlený dych vás budú sprevádzať smerom k vysielaču, ktorý leží vzdialený približne 18 kilometrov smerom do kopca. Začíname z Vrútok smerom na kolóniu Hviezda, kde prejdete popri domoch na križovatke doľava. Po nich nasleduje lúka a zalesnená cesta so smerovačom. Ten ukazuje doprava po asfaltke.

Ak už ste si užili výhľad pustite sa po modrej smerom na západ. To, čo ste tak krvopotne vyšliapali smerom nahor, zídete za pár minút dole a ocitnete sa v mestečku Kunerád. Z neho pokračujte do Rajeckých Teplíc a ďalej smerom na Zbyňov. Zo Zbyňova po žltej turistickej značke poľnou cestou na druhý najvyšší kopec Súľovských vrchov, Žibrid vo výške 867 m.n.m.

Žibrid, váš druhý dnešný kopec, predstavuje stúpanie približne 200 metrov, čo je po 1100 výškových metroch pri výstupe na Martinské hole takmer nič. Na vrchu Žibridu sú mohutné skalné bralá, tie však obídete a budete pokračovať na druhú stranu Súľovských vrchov, po žltej značke až do Súľova.

Súľove sa napojíte na asfaltovú cestu vedúcu do Jablonova a odtiaľ do Bytče na železničnú stanicu.

Hrad Pajštún

Hrad Pajštún, pôvodne ochranca hraníc medzi Uhorskom a Čechami, je zaujímavý výlet pre obyvateľov zo západu a okolia Bratislavy. Spolu s ostatnými hradmi tvorili ochrannú líniu ťahajúcu sa od Bratislavy až po Žilinu.

Začiatok je na Železnej studničke kam sa dá jednoducho dostať, no s parkovaním tam počas pekných víkendov a prázdnin býva problém. Ak sa tam vydáte autom radšej si zvoľte alternatívne parkoviská odkiaľ sa už presuniete na bicykloch na Železnú studničku. Zo Železnej studničky sa vydajte smerom nahor, cestou si dávajte pozor na autobusy MHD, ktoré tadiaľto občas prechádzajú. Pri križovatke s bufetom odbočte smerom doprava na Biely Kríž, ktorý je povinnou zastávkou cyklistov takmer na každom výlete v týchto kopcoch.

Kamkoľvek sa však vydáte NaBajku :), budeme vám držať palce, aby vám vyšlo počasie a aby ste si domov odniesli kopec cyklo zážitkov!